Monday 22 October 2012

TEGURAN

Bismillahirrahmanirrahim...

Agama itu nasihat,
Manusia itu lupa,
Agama itu memberi maslahat,
Manusia itu yang kadang alpa,
Saling menegur bukan bermakna hebat,
Sekadar menegakkan syariat.

Mungkin aku tak perasan,
Mungkin aku masih dalam kejahilan,
Mungkin ketika itu aku kealpaan,
Mungkin diulik fatamorgana yang terasa keindahan,

Tapi..
Aku berbisik dengan penuh rasa
agar diberi kelapangan menerima teguran,
agar dibuka minda menerima kritikan,
agar hati mendapat ketenangan.

Teguran,
bukti cinta Allah dalam mentaatiNya,
bukti cinta keluarga dalam menuju jannahNya,
bukti cinta sahabat dalam melayari pentas duniaNya.


Cinta Allah cinta sejati,,
kerana itu aku selalu mendoakan agar ditegur tatkala keindahan yang sementara asyik dinikmati,
ketukkanlah minda, getarkanlah rasa dengan janji Allah yang pasti,
bahawa orang yang saling mencintai kerana Rabbi,
akan diketemukan di syurga Firdausi.
InshaAllah.
:')

No comments:

Post a Comment